søndag 15. mars 2009

Mandagstema - Fritid

Tema denne gangen er Fritid.

Med fulltidsjobb, mann og to gutter på 8 og 10 år går mye av min fritid til husarbeid, leksehjelp og lignende. Når dette er gjort liker jeg å sette meg ned i sofakroken med PC'en og/eller strikketøyet i fanget, og se på TV.



Siden jeg fikk bærbar i januar har jeg begynt å blogge. Jeg er aktiv inne på forumet Hobbyboden. Her møter jeg likesinnede som liker å sitte med PC'n og gjøre håndarbeid. Her hjelper vi hverandre, og får inspirasjon av hverandre. Dette gjør at mye av oppskriftene no er elektroniske og leses av maskina. Jeg har til og med brutt en barriere og begynt med engelske oppskrifter.

I dag har jeg funnet en ny inspirrasjonskilde i nettstedene Fotomorro og Fotoverden. Disse sidene anbefales. Så får vi se om det blir mindre strikking og hekling og mere foto framover....

11 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Du er driftig må jeg si.Ser du holder på med noe nytt igjen.Ha ei fin uke,klem fra tante:o)

Evami sa...

Jeg kan ikke strikke,og blir imponeret over hva du kan:) Lekkert,og skjønner at ritida går med til å produsere slikr lekre ting som d viser her.og ja foto er gøy:) HA en toppers mandag:)

elle-melle sa...

Strikking er topp, helt enig. Jeg bruker mye av tiden min sammen med strikkepinner.

Det der med engelske oppskrifter her jeg også nettopp begynt med. Det går sånn halvveis greit, men jeg tror at bare man lærer seg de riktige ordene så blir det bedre og bedre.

Unknown sa...

Er imponert over alle som er så flinke med handarbeid her inne, for sjølv har eg eit manglande gen...Handarbeidsgenet...
Eigentleg totalt ubegripeleig sidan Mamma og begge bestemødrene mine er flinke med hendene. Morfar var ein habil malar så han hadde nok "handtalent" han og... Men eg*sukk*
Her hos meg tek og fotodelen meir og meir over, og det er så utruleg gøy!!
Fin tolkning:9)

Hobbygåsa sa...

Flotte fritidssysler å ha dette, vi har jo masse til felles hehe. Og de engelske strikkeriene dine går jo så det suser, er det ikke gøy! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei!
Nei du har ikke akkurat fritidsproblemer med såpass små barn enda.
Godt at du bruker en del av fritida på deg selv og dine hobby.Det er viktig.
Flott tolking av mandagens tema.
Ha ei flott uke!

ASSA sa...

en avslappende fritidssyssel! ;)

Viola sa...

Fint mønster og fine farger på det er du strikker, ser jeg :) Takk for tips av nettsteder! Flott bidrag.

Bling - our elf on the shelf sa...

Hmmm, jeg er vel godt beskrevet av Line rett over her *knegg*
Bare at den malende morfaren kan byttes ut med en sokkestrikkende farfar, da har du meg ;)

Turid sa...

Deilig avslappende med et koselig strikketøy.
Æ strikker lue for tia , det går så saaaakte- da blir æ litt lei.

Vestlandsjenta! sa...

Jeg for min del er akkurat begynt motsatt. Nett ting har jeg drevet med lenge, men har nett begynt å lære meg å strikke!! Yuhuu!! Kjekt det da! Kose deg masse med blogging og foto i tiden fremover! Det er veldig kjekt!!
Ha en strålende uke videre!