søndag 8. mars 2009

Mandagstema - uklart

Ukens tema er "uklart". Jeg har brukt noen timer nå på å fundere over hva jeg legger i ordet. Jeg har googlet ordet, og til og med tittet på de innleggene som allerede er publisert, noe som jeg egentlig anser som fusk. Men når man står helt fast, hva gjør man?
Jeg endte med å begynne å bla i mitt digitale fotoalbum på leten etter uklare bilder. Der var ett og annet som var ute av fokus, ergo uklar, men jeg var ikke fornøyd og fortsatte min leten. Jeg endte opp med dette bilde:
Dette bildet er tatt på Grand Canaria i påsken i fjor.Vi bodde på et hotel som heter Balito Beach, utenfor Porto Rico. Hotellet er som mye annet i strandsonen på Kanariøyene bygd uten gyldig byggetillatelse, og har hatt et rivingsspøkelse hengende over seg i mange år. På bildet ser man det som skulle ha vært uteområde - beach'en. Og oppi lia er alt lagt til rette til nybygg. Her er veiene allerede asfaltert og gatelysene er på plass, det eneste som mangler er husene. Usikkerheten her er om myndighetene lar dette få stå eller om alt er borte om noen år....

PS! Vi hadde to flotte uker på dette hotellet.


13 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Ja,det var jo temmelig uklart,hehe.Aner ikke hva jeg skal finne på,tenker så det knaker her.Ha det bra,klem fra tante:o)

Hilde C. sa...

Det var absolutt en historie som lever opp til uklart. Jeg syns bildet ditt er flott og ganske dramatisk med de tunge skyene i bakgrunnen :-)

Vestlandsjenta! sa...

Hm, det var jo og en historie. Iallfall noe som passer til uklart! :)

Unknown sa...

He he, ja dette passa jo godt inn til vekas tema!!
Likte veldig godt bildet:0)

Anne sa...

Mye er uklart i den historien der ja, helt klart, men jeg fikk nå lyst til å reise jeg da, det er i alle fall ikke uklart!!

Ha en fin fin dag

Evami sa...

Det hotellet og det området der har en uklar historie og helt klart en uklar framtid:) FÅr håpe at det har fått overlleve:) Arig tolkning:)

Hobbygåsa sa...

Det var en uklar framtid ja, og bildet ditt bekrefter den truende uklarheten - flott tolket!

elle-melle sa...

Dette var jo en innertier!
Mye som avgjort var uklart her:)

Viola sa...

Artig vinkling på bidraget ditt :)
Da er det vel bare å vente å se da, om det blir videre utbygging.. :)

Anonym sa...

Sydenferie hadde vore kjekt! Likte "uklart"-tolkinga di.. :)

Var forresten kjekt å høyre at mønsteret på den beige/oransje genseren lar den "vekse" med ungen. Synes alltid unger veks ut av strikkeklea for fort.. :)

Ha ein fin kveld!

Bling - our elf on the shelf sa...

Oi, det var en spennende løsning på oppgaven. Du får reise tilbake om noen år, og så raportere tilbake til oss ;)

Cathrin sa...

Bra tolkning av temaet! :O)
Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise tilbake til Gran Canaria...var der på denne tiden i fjor... :O)

NUSSE sa...

Morsomt bidrag! Mye rart som foregår rundt omkring, hehe.
Ha en fin dag!
Klem