søndag 14. juni 2009

Sjalet - nesten ferdig

Hobbygåsa hadde et innlegg i bloggen sin om et sjal hun slet med å få ferdig. Jeg holdt også på med et sjal, så jeg utfordret henne med å bli ferdig med sjalet med frist i dag. Turid tok også utfordringen og ble med. Hun har nå gjort ferdig sitt sjal. Riktig fint ble det.

Sjalet mitt er et Sagittaria Shawl av Vilma Vuori. Jeg har stikket det i Drops Alpaca og pinner nr. 4.

Her ligger det til blokking. Det er første gang jeg blokker et sjal, redninga ble gjeste madrassen til sønnen min. Til neste gang må jeg finne på en annen løsning. Ettersom dette er mitt første lace sjal, følger jeg oppskriften slavisk. Det som gjenstår er å feste trådene nå når det blir tørt. Nye bilder kommer når det er helt ferdig.

4 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig sjal! Gratulerer med innsatsen.

Turid Holm Flaa sa...

For et nydelig sjal. Dette må være drømmesjalet for alle årstider. Gøy at du startet denne utfordringen!

Pillen sa...

Knallfint! Har lenge siklet på det mønsteret selv.

Du kan få kjøpt sånne puslespillmatter (biltema eller nille) som er ypperlig å blokke på.

Gerd sa...

Du er blitt tagget, se på bloggen min.Hilsen fra Gerd