fredag 17. april 2009

ABC i ord og bilder # 7



Da var det fredag i dag, og dagens bokstav er G.


G = Gule tulipaner

I dag vil jeg hedre farven Gul med disse Gule tulipanene som min mann fikk av en god kollega her om dagen.



"Tulipaner (Tulipa) er en slekt i liljefamilien. De er meget populære blomster. De danner store løker og er ganske lette å dyrke. Tulipaner fins i mange farver.
De hører opprinnelig hjemme i sør-Europa og deler av Afrika og Asia. De ble populære i Europa på 1500-tallet. Særlig forbindes tulipaner i dag med Nederland." (kilde Wikipedia)

Med dette vil jeg

ønske alle som er innom en riktig

GOD HELG !

17 kommentarer:

Petunia sa...

Gule tulipaner er vakkert og selv om ikke gul er favorittfargen min, så hadde jeg huset fullt i påsken. Gul er en farge som bringer glede og forventning inn i livene våre - akkurat som våren:)
God gul helg til deg også!

HildeS sa...

Jeg er heller ingen fan av den fargen, men tulipaner er jo uansett vakkert..
God helg

Anne-Berit sa...

Gult er kult.Liker den fargen jeg,det er jo mange varianter av den fargen også.God helg!

elle-melle sa...

Flotte gule tulipaner!
Jeg er nok heller ikke den største fan av gult, men på tulipaner får den gå.
Og så er det jo deilig å få en bukett med blomster - uansett farge!

Ha en riktig god helg!

Helle K. sa...

Jeg elsker tulipaner - også de gule :)
Sikke et dejligt billede af dine tulipaner :)

TorAa sa...

Gult er kult, som vi sier og du viser du har fornemmelser for denne vakre blomst, hvis opphav er i dagens Tyrkia.

ps. tulips var også årsak til verdens første børskrakk;D

Mitt hvite hus sa...

Gule tulipaner til påske må en ha...

ha en fin helg=)

Anonym sa...

Å få tulipaner av en kollega var da riktig så koselig! Gult er ikke min favorittfarge, men at fargen lyser opp sine omgivelser, det er no sikkert! Ha ei fin helg! Klem fra Randi**

Anonym sa...

Nydelig bukett!
Ønsker deg ei riktig god helg.
Hjelp,her snør vi ned!!!

Rune Eide sa...

Gult er for meg vårfargen mer enn grønt, så dette har du all ære for!

AnnetteK sa...

Skikkelig flotte gule tulipaner. En vårlig og frisk farge :)
Håper du får en flott og fargerik vår.

Anonym sa...

En nydelig bukett.
Jeg er veldig, veldig glad i tulipaner. De er så fargerike og på en måte så frodige. I bedet utenfor her jeg bor står tulipanene med store knopper nå, og jeg gleder meg til blomstringen.

Charlotte - FO² sa...

Kjempe vakre tulipaner!! Det er så koselig, en av de fineste blomster jeg vet om! :)

MineSine sa...

Flotte tulipaner! Er ikke så veldig glad i gult, men gult i påsken MÅ man ha :-)

Hobbygåsa sa...

Jeg syntes tulipaner er vakre uansett farge, de er min favorittblomst :)
Takk for link og navn på fugl, det er nok en bokfink ja. Jeg var inne på det først selv men syntes fargene var så blasse. Men så leste jeg på linken din at hunnene har lysere farger så nå er jeg sikker. Ha en fin uke!

Anita sa...

Så flink du er, det der er en kunst jeg ikke kan!! Slitsomt med såå mange dager alene da! Jeg skulle egentlig kjapt innom slankeboka de og se om det var noe nytt der også kom jeg ikke inn!! Er det sånn at den bare er for deg eller?? Vil gjerne få følge med hvis du har tenkt at det skal være meningen!! Lykke til!

Shamu sa...

Tusen takk for ros i bloggen min. *klem*
Veldig kjekt å finne din blogg. Her kommer jeg tilbake. Veldig flott blogg!