fredag 24. april 2009

ABC i ord og bilder #8



Da var det fredag igjen, og helgens bokstav er H

Min H står for Helgeland - landsdelen som jeg bor i.

Mitt bilde er tatt på Grønsvik kystfort, og viser en liten del av Helgelandskysten i solnedgang:


Hvis du ser på kartutsnittet under ser du hvor bildet er tatt (den røde prikken). Den høye øya øverst til venstre i bildet er Lovundfjellet.


Helgeland består av 18 kommuner og kan tilby øyhopping, grotter, isbreer og fjellvandring for å nevne noe. Her er mer informasjon: http://www.helgelandsinfo.no/


13 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Ingen tvil om at Helgelandskysten kan by på utrolig vakker natur. Flott bilde!!!

Rune Eide sa...

Nydelig bilde fra et vakkert område.

Miriam Elisabeth ツ sa...

Kjempeflott bilde fra en nydelig landsdel :)

Unknown sa...

Oj!! Et nydelig bilde. Må være fantastisk der!

Hobbygåsa sa...

Så nydelig bilde, ja der må det være flott å bo! Ha en fin helg!

TorAa sa...

Utrolig fascinerende.
Herlig - vet ikke mer jeg kan si

VELKOMMEN sa...

Det var et fantastisk bilde, Helgelandskysten var et flott valg på H. Ha en god helg :0)

Unknown sa...

Vakkert:0)

Petunia sa...

Helgelandskysten har jeg aldri besøkt, men jeg har lest, sett på tv og blitt fortalt at det er veldig vakkert der. Heldig du!

Vestlandsjenta! sa...

Dette var et flott bilde! Kjekt å lære litt om steder! Flott innlegg!

Ha en strålende helg!

Olga T sa...

Det var en fantastiskt vacker bild på solnedgången i Helgeland!

ASSA sa...

Flott bidrag for H
Vakker solnedgang!

FO - 2 sa...

En VAKKER H! :)))

God søndag!