mandag 18. mai 2009

Vårslapp.....

...ja det er vel det som er diagnosen. Håndarbeidet og fotoapparatet ligger å støver ned, og da er det ikke så mye å blogge om.

Her feiret vi 17.mai i går med kaffe og kake på skolen, barna gikk i tog og spiste pølser og is. Vi fikk snakket med naboene som man ikke har sett på hele vinteren og man rakk å bli solbrendt før man skulle inn å lage middag. Det var mannen som var kokk. Helstekt lammelår som hadde ligget i flere dager spekket med hvitløk og rosemarin. Riktig nydelig var det. Etter som gjestene hadde melkealergi var det kokt potet og grønnsaker til. Til vanlig bruker vi å ha fløtegratinerte poteter laget av mandelpotet. Det anbefales på det sterkeste!
Til dessert var det selvkomponert kake. Mandelbunn med vaniljekrem, friske bær og gelelokk. En virkelig nydelig, frisk kake som passet perfekt etter middag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror blogginga går veldig opp og ned hos de fleste,så du er nok ikke alene om å være "vårslapp".
Syns liksom også jeg må ha noen ferske bilder hvis jeg skal ha lyst å blogge.
Lammesteik er nydelig,og den kaka de hørtes frisk og god ut.

I dag fikk jeg raket i hagen.Ei stund siden snøen forsvant,men jeg har ikke hatt tid til hagearbeide før i dag.Ble ikke helt ferdig,så resten tar jeg i morgen.Nå har vi vært på sykkeltur.
Ha en fin kveld!

Tani sa...

Det er ikke alltid lett å blogge synes jeg,og særlig når pinnene har litt sånn "vår-streik"..Tror det er sånn hos mange..Synes du har en flott blogg, og det er hyggelig å være på besøk hos deg. Ha en flott uke videre, og kos deg med våren...

Hilde C. sa...

Det høres ut som dere har hatt en flott 17. mai. Jeg har feiret 17. mai en gang på Mo, og den gangen var det rundt 15-20 grader og strålende solskinn. Så jeg tror at dere alltid har fint og varmt vær den dagen :-)
Håper vårslappheten slipper taket snart :-)

Hobbygåsa sa...

Det går over - snart er det sommer hehe. Ha en fin uke!